mandag 9. september 2013

Hva jeg sa


Det har vært en del kommentarer fra Merethe Paulsen Blomstervik  i BA rundt hva som ble sagt i det mye omtalte møtet mellom Statsbygg og Brønnøy kommune. Jeg har ikke villet uttale meg siden jeg da selv refererte fra lukkede møter. Nå er det vel referert såpass mye allikevel, og når det på nytt i lørdagens avis konkluderes i innlegg fra Merethe P Blomstervik at hun har fått aksept for hva som ble sagt fra Trine Stoveland og Johnny Hansen  – ja da hadde hun rett.


Nei, Merethe Paulsen Blomstervik – du har ikke rett! Jeg kan ikke uttale meg om hva du har oppfattet, men jeg kan uttale meg om hva jeg sa.

Min barndomsheim ligger ute på Toft, ca 50 m i luftlinje fra der Egersund Nett hadde sitt notvaskeri da de var lokalisert på Toft. I tiden de hadde aktivitet der ute var vi som naboer  til tider sterkt plaget med lukt. Dette ble også fra min mor tatt opp i brevs form med Brønnøy kommune, så det finnes journalført post på hos Brønnøy kommune på luktproblematikken hos anlegget på TOFT.

I møtet så uttalte jeg meg ilag med fungerende ordfører, som også hadde sitt daglige virke på Toft, om disse luktproblemene som vi som naboer opplevde på TOFT, og ba om at det måtte avklares om det var luktproblemer der hvor anlegget var lokalisert i dag. Jeg har IKKE sagt at det er luktproblemer der notvaskeriet er lokalisert i dag.

Så, Merethe Paulsen Blomstervik – du tar feil om hva vi sa. Jeg har IKKE sagt noe om at det er luktproblemer i dagens anlegg, men JA det var luktproblemer på TOFT! Om du har oppfattet hva som ble sagt annerledes får stå for din egen regning.

Margunn Ebbesen
Formannskap- og planutvalgsmedlem